Umbrela patrata

Umbrela patrata

luni, 29 aprilie 2013

"Curăţitul, spălatul şi cîrpitul sfinţilor" - citire din Tudosie Marin

În 1831, la Biserica “Sfântul Mina” din Craiova s-a găsit un zapis al zugravului Tudosie Marin ca,re pentru micile reparaţii ce făcuse picturii din biserică, solicita parohului Ioanichie să-i dea suma de lei vechi 55. Textul a aparut in volumul Olgai Greceanu - "Dictionarul zugravilor de subtire, monahi si mireni", ed. Idaco dar din har, Bucuresti 2012, pag. 217, fiind preluat din revista Magazin Istoric, anul VII, nr.2,februarie 1973.
“Am pus coadă nouă cocoşului lui Sf. D…….. şi i-am îndreptat coada lei 2.
Am legat pe cruce pe tâlharul din dreapta şi i-am pus un deget nou lei 2.
Am pus o aripă Arhanghelului Gavril lei 4.
Am spălat pe servitoarea lui Caiafa şi i-am pus roşu pe obraz, lei 6.
Am reînnoit cerul, am adăugat două stele şi am curăţat luna, lei 8.
Am înroşit focul din iad, am pus coadă lui Lucifer şi i-am ascuţit unghiile lei 4.
Am reparat haina lui Sf. Anton şi i-am pus d…….. la antreu lei 2.
Fiului lui Tobias, care călătoreşte cu îngerul Gavril, i-am pus o curea nouă la traistă, lei 2.
Am spălat urechile măgarului lui Avesalon şi l-am potcovit, lei 9.
Am smolit corabia lui Noe, şi i-am pus un petic la fund lei 5.
Am albit barba lui Sf. Nicolae, lei 2.
Am ascuţit suliţa lui Sf. Gheorghe şi am înverzit …….. balaurului, lei 5.
Am spălat coada diavolului de la Sf. Marina, lei 2.
La plată lei vechi 55.
Adică cincizecişicinci lei vechi, am să primesc de la părintele Ioanichie, pentru curăţitul, spălatul şi cîrpitul sfinţilor în biserică.
Ss. Tudosie Marin”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu